Dublinstraat 44

ZOETERMEER
Verkocht

Omschrijving

Algemeen: De kantoor-/ praktijkruimte is gelegen op een dominante zichtlocatie aan de rand van het Stadshart van Zoetermeer en op loopafstand van het NS station en het busstation Centrum West. Inmiddels is de hoofdterminal van de RandstadRail op deze plek verschenen, welke een directe verbinding heeft met het centrum van Den Haag.

Adres: Dublinstraat 44, 2713 HS Zoetermeer.

Kadastrale gegevens:
Gemeente: Zoetermeer
Sectie: E
Nummer: 6865 A-21 (ondersplitsing)

Metrage: Circa 150m² kantoor-/ praktijkruimte gelegen op de begane grond.

Parkeren: 3 parkeerplaatsen (A4 + A-5 + A-11) gelegen op eigen terrein.

Bouwjaar: Omstreeks 1992.

Energielabel: Label C.

Opleveringsniveau: De kantoor-/ praktijkruimte worden opgeleverd in huidige staat en is onder andere voorzien van:
* representatieve entree (gemeenschappelijk);
* toilet;
* systeemplafond v.v. inbouw verlichtingsarmaturen;
* mechanische ventilatie met topkoeling;
* kabelgoten ten behoeve van elektra, data en telefoon;
* verwarming door middel van radiatoren v.v. thermostaatkranen;
* draai-/ kiepramen v.v. isolatieglas;
* buitenzonwering (screens) op zonbelaste gevels;
* indeling door middel van systeemscheidingswanden;
* aanwezige vloerbedekking.

HUURVOORWAARDEN

Huurprijs: € 1.650,- per maand.

Bovengenoemd bedrag is inclusief parkeerplaatsen en dient te worden vermeerderd met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting. BTW- vrij huren mogelijk!

Huurtermijn: Minimaal 2 (twee) jaar met de mogelijkheid de huurovereenkomst telkens met 3 (drie) jaren te verlengen.

Opzegtermijn: 6 (zes) maanden voor expiratie huurovereenkomst per aangetekend schrijven of bij deurwaardersexploot.

Oplevering: Per direct beschikbaar.

Huurbetaling: Per maand vooruit.

Huurprijsaanpassing: Jaarlijks, zal per huuringangsdatum, voor het eerst 12 maanden na huuringangsdatum, de huurprijs worden aangepast op basis van de wijziging van het maandprijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks alle huishoudens (2015 = 100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Service- en energiekosten: € 45,-- per m² per jaar te vermeerderen met de hierover wettelijk verschuldigde omzetbelasting, als voorschot te voldoen met naverrekening voor de kosten van:
a. Levering van energie voor het gehuurde (inclusief algemene ruimten), waaronder wordt verstaan het verbruik van brandstof en elektriciteit ten behoeve van verwarming, ventilatie en overige algemene voorzieningen, vastrechtkosten, de meterhuur, alsmede de te maken kosten voor het juist meten, welke meting door of namens verhuurder wordt geregistreerd alsmede toegewezen, van het energieverbruik en het daarop betrekking hebbende serviceabonnement;
b. Levering van water, met inbegrip van vastrechtkosten en meterhuur;
c. Het schoonhouden van gemeenschappelijke ruimten;
d. Afvoer van huisvuil, alsmede eventuele reinigingsrechten;
e. Het schoonhouden van de buitengevel inclusief de beglazing van het gehuurde en de gemeenschappelijke ruimten;
f. Het schoonhouden van ramen in gemeenschappelijke ruimten;
g. De verzekering van alle glasruiten in de buitengevel van het gehuurde en de gemeenschappelijke ruimten;
h. Levering van energie en water voor gemeenschappelijke doeleinden als verlichting, verwarming, ventilatie van gemeenschappelijke ruimten, deuropeners, belinstallatie, klokken, liften, overige algemene installaties, schoonmaakwerk en tuinonderhoud;
i. Het periodiek onderhoud (waarvoor door verhuurder een zgn. servicecontract afgesloten kan worden) van alle technische installaties, inclusief keuringen, beproevingen en de kosten daarvan. De technische installaties omvatten thans voor zover aanwezig:
* de verwarmingsinstallatie;
* luchtbehandeling c.q. ventilatie-inrichting;
* warmte-terugwinstallatie;
* warmwatervoorziening;
* waterdrukverhogingsinstallatie;
* liften;
* brandontruimingsinstallatie en brandslanghaspels;
* vluchtwegaanduiding;
* aarding;
* glazenwasinstallatie;
* vuilwaterpomp;
* overige installaties voor algemeen gebruik;
* beveiliging/ sluitronde.
j. Het herstellen van beschadigingen, vervangen van lampen etc., in de algemene ruimten;
k. Het opheffen van verstoppingen in gezamenlijke afvoerleidingen;
l. Het schoonhouden van goten en regenafvoerpijpen;
m. Het onderhoud van gemeenschappelijke tuinen, beplantingen, terreinen, wegen, parkeerplaats;
n. De op de diensten en leveringen drukkende beheersadministratiekosten van 5%.

Huurovereenkomst: Standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) in januari 2015. Van deze huurovereenkomst maken deel uit de algemene bepalingen kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230a BW, welke op 17 februari 2015 gedeponeerd zijn bij de griffie van de rechtbank Den Haag en aldaar zijn ingeschreven onder nummer 15/21.

Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de huurovereenkomst, zal huurder een bankgarantie stellen ter grootte van drie maanden huurverplichting te vermeerderen met de servicekosten en de wettelijk verschuldigde omzetbelasting.

Voorbehoud:
- positief kredietinformatierapport ter beoordeling van verhuurder;
- goedkeuring directie verhuurder.

KOOPVOORWAARDEN

Vraagprijs: € 259.000,- k.k. (géén BTW van toepassing).

Transportdatum: In overleg, op korte termijn mogelijk.

Koopovereenkomst: NVM BOG koopakte.

Overige voorwaarden koopovereenkomst: Verkoper zal koper en zijn adviseur(s) in de gelegenheid stellen een due dilligence onderzoek uit te laten voeren. In dit kader zal verkoper koper onbeperkte toegang verlenen tot het verkochte. Koper zal het verkochte op de transportdatum in alle opzichten op basis van het uitgangspunt "as is where is" aanvaarden, waaronder onder meer wordt bedoeld de juridische, technische, milieukundige en feitelijke toestand waarin het verkochte zich bevindt waarbij verkoper géén garanties verstrekt. Het verkochte is omstreeks 1992 gebouwd. Hierdoor liggen de eisen die men mag stellen aan de bouwkwaliteit aanzienlijk lager dan de eisen die tegenwoordig dienen te worden gesteld aan vergelijkbare nieuwe objecten. Verkoper staat niet in voor (ouderdoms-)gebreken aan het verkochte (zoals bijvoorbeeld fundering, trappen, centrale verwarming, leidingen van elektra, water, gas, riolering, vloeren gevels, muren, en dergelijke), alsmede slijtage. Verkoper heeft koper in de gelegenheid gesteld een technisch/ bouwkundige inspectie uit te voeren.

Zekerheidsstelling: Bij ondertekening van de koopovereenkomst zal koper ter meerdere zekerheid voor de nakoming van zijn verplichtingen een waarborgsom ter grootte van 10 % van de koopsom voldoen op rekening van de notaris.

Notaris: Nader door koper te bepalen.

Kenmerken

Overdracht

Vraagprijs
€ 259.000,- k.k.
Huurprijs
€ 1.650,- p.m. (21% BTW)
Servicekosten
€ 45,- per vierkante meter p.j.
Status
Verkocht
Aanvaarding
direct

Bouw

Type
Kantoorruimte
Soort bouw
bestaande bouw
Bouwjaar
1992
Onderhoud binnen
goed
Onderhoud buiten
goed
Energielabel
C

Locatie

Ligging
kantorenpark, winkelgebied stadscentrum, woonwijk
Snelweg afrit
500 m - 1000 m
NS station
500 m - 1000 m
Bushalte
< 500 m
Tramhalte
< 500 m

Kantoorruimte

Oppervlakte
150 m²
Verdiepingen
1
Voorzieningen
Inbouwarmaturen, Kabelgoten, Kamerindeling, Systeemplafond, Te openen ramen, Toilet, Verwarming, Mechanische ventilatie, Topkoeling
In units vanaf
150
Turn key
ja

Parkeren

Niet overdekt
3

Foto's

Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44Dublinstraat 44

Kaart